onsdag 19 november 2008

Vem är jag...

Jag har ganska många konstiga principer. Att jag blåvägrar titta på allt som har med dokusåpor att göra är en sådan. Dock har det här eskalerat. Jag vägrar ganska mycket som jag har fått för mig är dåligt för mänskligheten. Gossip Girl är en sådan sak. Jag har inte sett en sekund av drabblet men jag är genuiiiiiint övertygad om att det bara är fördummande och manglar på stereotyper som gör mig irriterad. Därmed är det strunt-tv som borde förbjudas. Då kommer man ju till konstaterandet - vem är egentligen jag att döma? Bara för att jag tycker att kulturprogram, dokumentärer och serier om massmördare med psykopatiska egenskaper är helt fantastiskt och fascinerande så ska väl inte jag vara den som är den. Vem säger att jag är den som har rätt och andra har fel!?!?

Här kan man ju komma in på högkulturen som normativ kontra deskriptiv, vilket har frågats mig här tidigare. Jag vägrar resolut att svara. Jag tänker helt enkelt fortsätta att leva med övertygelsen att jag är den som är den, att att alla som läser chicklit och tycker att The OC gör världen till en bättre plats missar för mycket för deras eget bästa. Jag kommer aldrig se ett avsnitt av Idol, titta på Fotbollskväll eller köpa en Absolute Music-skiva.
Jag är helt enkelt så perfekt att det är jag som borde vara normen!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag kan inte mer än instämma med dig! Har dessutom sett ett avsnitt eller två av Gossip Girl och kan meddela att dina aningar är helt korrekta!