tisdag 25 november 2008

Gratis garv

Jag sitter och letar klassiska särskrivningar och syftningsfel på internet för att presentera för mina elever nästa måndag. Det är så roligt så att jag dör. därför tänkte jag bjuda på underbara syftningsfel.

Käpp borttappad av gubbe med knopp i ändan
Haft värk inatt i höger öra som nu försvunnit
När jag blir stor vill jag bli lärarinna för jag tycker att det är så roligt att vara med barn.
Innan vi gick ut låste vi dörren och la den under mattan
Våldtäktsman dömd till 2 år i Eslöv
Har du problem? Slå jourhavande medmänniska!
Två greps för våldtäkt på färja
Bulldog säljes. Äter det mesta och tycker mycket om barn
Gul nackad papegoja till salu
Äldre dam eller herrcykel köpes billigt
Klocka upphittad, återfås mot beskrivning av Kurt
På mitt konditori serveras lemonad, tillverkad av undertecknad själv, är korkad och stämplad.
Är du myndig? Är du svensk medborgare? Är du intresserad av det Svenska försvaret? är du fullt frisk?

Bonus är ju då att jag älskar när andra gör fel, för det skulle jag ju aaaaaldrig göra..

Inga kommentarer: