tisdag 11 november 2008

Människor

Det är alldeles fantastiskt roligt att studera andra människor! Att stå vid spärrarna vid en vanlig mötesplats en måndag klockan sex är bland det roligaste jag gjort på en måndag. Folk ser måndagsslitna ut, lite förväntansfulla less på att vänta. Den gemensamma nämnaren för alla är att de kämpar med att inte se dumpade ut. Söker en nonchalans för att inte utstråla "hej, här står jag själv för jag har inga vänner"....typ. Jag fick flera gånger under den tjugo minuter jag stod där hålla mig från att brista ut i nåt rått hånskratt. En kille kom fram och jag hinner tänka "nu kommer han fråga om jag är nån dejt han ska träffa"...men han ville bara ha vägen till Kvarnen. Där försvann min stund av dramatik, men det fanns andra höjdpunkter.

Att mina en av mina sämre, men av mig själv ganska uppskattade, sidor kom fram och förgyllde väntan - jag älskar att racka ner på folk som jag tycker är...man kan säga att de inte riktigt har nåt ända fram. Kvällens favorit bara måste jag dela med mig av: hysteriskt knallröd, fotsid läderkappa med kapuschong och tillhörande pälskant. Till detta lilafärgat hår som verkligen skar sig med den röda nyansen. Usch! vad hemsk jag är men jag kan inte låta bli - var vänlig hav överseende!

Inga kommentarer: