måndag 10 november 2008

Tålamodsproblem

Det är ganska allmänt känt att jag har dåligt tålamod. Allt ska hända i samma sekund som jag tänker en tanke eller kläcker en idé - för sen är det inte roligt längre. Så det så! I torsdags så råkade jag komma på tanken när jag städade att jag absolut måste ha en ny garderob. Inte så att jag gör det normala och köper en garderob först, icke! Jag river ur större delen av garderoben först. SEN tar jag mig till det stora varuhuset för att införskaffa en till garderob. Envis som jag är så baxar jag själv ut en garderob på 34 kilo till bilen. Ett l i t e t problem bara, den fick inte plats! Så jag fick nån nisse där ute på parkeringen att hjälpa mig med det lilla arbetet att ta ur den ur bilen igen för att returnera paketet. Men imorgon ska min kära broder, a.k.a Bongo, ta sin blå pärla för att få hem mitt, redan högt, älskade klädskåp. Ni kan ju tänka er hur det ser ut nu på mina 9 kvm...för efter någon timme var tanken att plocka in allt igen inte längre så tilldragande.

Inga kommentarer: