onsdag 5 november 2008

Står anklagad

Jag har blivit anklagad för uppmuntrande av kulturskymning. Genom att börja med JULmust så här i november, någorlunda långt innan jul, så bidrar jag, enligt vissa källor, till att gamla traditioner bryts upp. Därav kulturskymning. Då vill jag till mitt främsta försvar säga att det faktiskt bara handlar om läsekblask! Dricka som dessutom tidigare såldes som Festmust, med en clown på etiketten. Jag minns det mycket väl för vi hade (vid väldigt speciella tillfällen) en back i garderoben i hallen. DÅ visste man att det var fest, för det hette ju faktiskt festmust. Jag kan offra en arm och en tarm på att det var samma innehåll som salufördes både till jul och till påsk.

För det andra så vill jag härmed erkänna, det vet ni som känner mig väl, att jag inte gillar jul. In alls faktiskt! Kanske det enda positiva är att det finns must och lussebullar. Slutligen så skulle jag aldrig ingå sån skymning att mina födelsepresenter skulle delas ut någon annan dag än i februari och att nyårscigarren skulle puffas på annat än kring 00.00 31 december. Fast jag vill ju gärna framstå som lite mörk och skum så man vet ju aldrig...

Inga kommentarer: