fredag 7 november 2008

Kärlek till lakrits

Jag har upptäckt något alldeles fantastisk - en butik som bara säljer lakrits! Remmar, te, kända och okända godissorter. Det var som att komma hem till något jag inte visste att jag saknat. Härmed bjuder jag, med glädje, den lilla butiken Laktritsroten på Odengatan 15 på gratis reklamplats. Allt var så fint ordnat i små påsar med presentsnöre, hon som jobbade var dessutom jättetrevlig. Jag kom hem med hackad lakritsrot att ha i te samt Holländsk lyxsalmiak i form av Turfstenar, tänk er lakrisal möter hockeypulver. Jag är kär!

Denna kärlek är något jag för övrigt ärvt av min kära far. Jag minns med värme hur vi bråkade över de supersalta boxningshandskarna som alltid fanns i min blandpåse när jag valde smågodis som liten.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är faktiskt den bästa upptäckten sen dackefejden. punkt.

Anonym sa...

Dackefejden!!!!! Fattar du!!

jösses.