tisdag 4 november 2008

Hönsmamma

Igår vallade jag och min kollega våra elever på bio. Efter att ha läst Låt den rätte komma in skulle vi se filmen tillsammans. Förra veckans egna biobesök var för att reka och själv få njuta. Tur att jag gick själv först! För ack va babbligt det var i salongen. Hönsmamma som jag är vägrar jag erkänna att det var mina små kycklingar som höll låda där i biomörkret.

Tyvärr så tillhör ju de här något av en förtappad generation...majoritetens första reaktion var att det hände ju ingenting. Männhallårå!! I eftermiddag ska vi diskutera filmen i relation till boken. Det kommer verkligen att bli spännande! Om inte jag kan få dem att tänka om, åtminstone lite grann, kommer jag att gnaga mina fötter in till benet.

Summan av kardemumman blir att jag aldrig mer ska gå på tidiga visningar på bio!

Inga kommentarer: