onsdag 26 november 2008

Det var vackert

I söndags kulturade jag mig lite lagom. Jag såg Beautiful Thing på Vår teater. Det blev en fantastisk söndag som inleddes med vad som kan vara den godaste pizzan i mannaminne. Vilket följdes av denna enaktare vilket kan vara min favoritform på föreställningar, det blir mer intensivt så. Hur som haver, jag kan verkligen rekommendera den. Dessutom gör de skolföreställningar för att upplysa mänskligheten i lite HBT-kunskap, vilket gör att jag kan rekommendera den lite extra. Gött gött!

Den är onekligen en föreställning som sitter kvar. Ytterligare en tanke som jag har kvar efter denna gäller mig själv - jag är nog allt lite cynisk. Jag kände genom en stor del av föreställningen att något hemskt skulle hända. Jag tänkte hela tiden att någon skulle dö eller att allt skulle gå åt fanders. Som tur var så var det alldeles sockersött och fullt av ung kärlek!

Inga kommentarer: