måndag 10 november 2008

Lyxproblem

Min värld är full av i-landsproblem. Är man som jag, Lyx, så kallar jag dem istället för lyxproblem - för allting i min värld utgår ju faktisk från mig. För jag tyckte genuint synd om mig själv i morse. Dagenspiffning var extra jobbig; mitt hår hade nämligen fått för sig att inte göra som jag vill så jag blir tvungen att ta fram min plattång. Nota Bene!tvungen...sen svär jag över att jag inte hinner med en tidigare buss för att jag var ju tvungen att lyssna på radionyheterna 06.30 innan jag kunde kliva upp. För, som alla vet, man kan ju få störningar i sina inre symmetrier om man bara kliva upp så där mittialltihop på en ojämn tid, låt säga 06.13, när jag egentligen borde ha gått upp. Därför är nu allt på sniskan! Jag vet inte hur jag ska svara med nåt catchy sms och hur jag ska kunna vara på topp och alldeles så där lyx som bara jag anser att jag kan vara ända till ikväll...

Det kanske kan sammanfattas i att lättja är min dödssynd och att jag är alldeles för benägen till att fundera på livet, kärleken och döden precis efter att jag, fortfarande kvar i sängvärmen, öppnat mina sköna gröna. Å andra sidan så är jag ju världsmästare i mys och man måste ju träna för att bli bättre. Då får kanske vardan lida ibland.

Inga kommentarer: