torsdag 21 januari 2010

Min vardag

Denna lilla sida ska ju handla om min vardag. Det är kanske därför det ibland inte händer så mycket här. Jag tycker att det ibland inte händer så mycket. Det är väl det som är konsten - att se det stora i det lilla. Det ämnar jag själv ta fasta på. So I give you: Müsli!

Det pågår ett mindre müslikrig här. Min man är ett lyxluder och envisas med att köpa den dyraste müslin i affären. Jag blir ekonomiskt och menar att det är onödigt. Argumentet gick inte hem och den dyra müslin köptes in. Jag jobbar i det tysta. Då min man inte läser denna blogg så kan jag göra precis som jag vill. Så jag revolterar. Idag har jag blandat ut müslin med andra saker som rågflingor, vetegroddar, mer russin och rostade solrosfrön. Jag kan nästan offra en arm och en tarm på att han inte märker något och mitt ekonomiska sinne mår lite bättre av den mer ekonomiskt riktiga och lätt utblandade müslin.

Inga kommentarer: