lördag 4 april 2009

Män och mackar

Jag förstår inte vad det är som händer med medelåldersmän når de kommer till en mack. Detta fick mig för några år sen att vara övertygad om att jag skulle bli renodlad flata när jag kommer upp i medelåldern. Jag undrar om de här männen anser att en mack är deras egen domän där, kanske deras sista utpost idag, de ska visa att det är det här de kan. När jag jobbade på mack för några år sedan så fick man ofta höra saker som "Gumman, ska du hämta en karl som kan någonting om olja", eller att de tom skulle bli servade av en man när de kom till spelkassan. För en liten flicksnärta kan ju ingenting om spel och hästar. Nu är jag åter lika övertygad om den saken att medelåldersmän är av ondo.

Jag stod parkerad på en mack i veckan och en man ställer sin bil helt ogenerat i vägen för min. När jag vill lämna bygget får jag leta efter ägaren till bilen, när jag hittar honom, sittandes i en annan bil bredvid och ber honom flytta på sin bil. Så svarar han "men det var väl inte så farligt, lilla gumman". Jag kan bara inte förstå hur man kan bli så nedlåtande bara för att det luktar lite bensin!

Inga kommentarer: