lördag 25 april 2009

Lyx

Vissa dagar är så där lite extra lyxiga. Lyx handlar för mig om det där som inte hör till det vanliga. Att äta ute hör ju till den kategorin efter denna tid som student. Igår var en sådan dag i den lyxiga kategorin, vädret gjorde ju sitt till; fika och plugg på Sturekatten, åt en okristligt god karlsbaderbulle, sedan blev jag bjuden på lunch - helt ok lax med hummersås, men det är snarare utelunchen som är grejjen. Detta följdes av en McFlurry med oreosmul i solen. På eftermiddagen skurade jag balkongen, la ut min kitchiga plastmatta och mina indiska sittkuddar och avnjöt ett glas vin i solen till toner av jazz. Sedan inmundigade jag en mycket god middag på Söderkisen med Damerna dvs. Alex, Aurora o Jenny. Det var ett mycket god grillad lammfilé med rösti (jag fuskade från mitt icke-kolhydratrika liv). Sen blev det kanske inte lika lyxigt när det kom till desserten. Det finns inga bra dessertställen i Stockholm. Helt enkelt! Vi spatserade runt söder men hittade inget, tillslut gav vi upp gick in McDonk och tog - en McFlurry med oreos. Tur att vi kunde skratta åt saken. Och det var ju sötsaken vi ville åt.

Inga kommentarer: