torsdag 9 april 2009

Faktum

..är att jag har kommit till en skrämmande insikt. Jag måste helt och hållet avgifta mig från socker. Jag gjorde det för fem år sedan och det var inte speciellt roligt. Sedan dess har jag haft ett relativt lågt sockerintag, framförallt gällande godis. Men nu har något hänt och jag har rent ut sagt svullat godis den senaste tiden. Jag har under veckan börjat dra ner på mellorna så hur påskhelgen ska gå har jag igen aning om. Känner jag min kära lilla mamma rätt så har hon köpt 2 kilo godis - nu överdriver jag faktiskt inte- och med tanke på att det inte bor några barn på vår gata längre så kom det heller inga påskkärringar idag vilket leder till att allt snask minus de typ fyra hekton hon ätit idag finns kvar när jag kommer upp imorgon förmiddag. Det här kommer bli en prövning....och som ni alla vet så har jag ju ingen självdisciplin. Jag återkommer med redogörelse över hur jag klarar mig. Förhoppningsvis så finns där bara kolabönor, geléhallon och sockerbitar, då slipper jag äta nåt godis för de sorterna är för gamla tanter. Där är jag ju faktiskt inte än...

Inga kommentarer: