torsdag 26 mars 2009

Om att vara nybörjare

Jag var och tränade igår ( jag låtsas att jag nämner det här i förbifarten) och provade något nytt. Blev ensam i stretchhörnan så då blev jag lite modig och kastade mig ut i ovissheten och provade på övningar med en balansboll. Jag har ju nämligen den lilla egenskapen att jag ska kunna allt på en gång. Det ska åtminstone verka som om jag vet vad jag håller på med. Poängteras bör att jag anser att detta inte håller mig borta från nya saker, jag vill bara se så där svalt världsvan ut.

Dock är gymmet något av status quo för mig då jag ofta undrar vad jag egentligen gör där och frågar mig med jämna mellanrum vad jag håller på med. Men igår blev det ju faktiskt ett litet steg för den vanliga människan. Dessutom så gillade jag den där jättestudsbollen.När jag nu kan allt så kommer jag, som den expert jag blivit, ta fram den för lite övningar nästa gång jag gymmar.

Inga kommentarer: