fredag 6 mars 2009

Jag har gjort det igen

Mitt hem börjar ta form. Jag känner att det börjar bli mer som jag vill. Bestämde mig nämligen att jag skulle sluta leva med en det-är-bra-så-länge-attityd. Så i julas införskaffade jag mig lite möbler på loppis i Norrland till med stockholmsmått mätt vrakpris. Nu har jag gjort det igen! Det är liksom i Hälsingland det händer, jag har handlat möbler på blocket. Tyvärr så befinner de sig i Bollnäs, men gubben som säljer dem är så fantastiskt snäll att han kör hem dem till mina päron. Dock inte en vända på 8 mil från Bollnäs med väl en avkrok från E4:an. Sånt händer bara på landet!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är en av anledningarna till varför jag trivs på "landet" ...:-)

Stefan sa...

Fast sånt händer ju i stan hela tiden :) Folk åker till och från förorter och orter i omnejden, även om det skulle råka vara 8 mil, för att göra affärer. 8 mil tar bara typ 45min att köra, varför skulle folk inte orka göra det för att hämta t.ex. köksmöbler som de kommit över billigt?