fredag 13 mars 2009

Kärringtendenser

Jag har blivit kärring! För första gången i mitt liv ha jag klivit ur min varma säng mitt i natten för att klaga på högljudda grannar. Jag har mestadels under de senaste åtta åren bott i studentlägenhet så då får man ju höra en och annan fest, men det här var utöver det vanliga. Inte nog med att grannarna sätter på musik 01.15, så spelar de en enda låt, sju gånger i rad, innan jag hinner ringa på och avbryta eländet. Till råga på allt så var det en jäkla skitlåt som jag har haft på hjärnan precis hela dagen. Som ni vet så faller inte NRJ-musik mig i smaken - speciellt inte Pokerface-låten.

När jag irrar mellan dörrarna för att hitta rätt granne att klaga på, det var inte så lätt då skvalet dundrar i hela uppgången, övar jag fram någon hård och tuff harang om att de ska banne mig bli tvingade att sälja sin lägenhet, jag ringer polisen, jag är hård och tuff och inte rädd för att ta till brödkaveln....Ni är med. Nu blev det inte riktigt som jag hade tänkte mig....

De öppnade inte då små djävlarna! När jag ringer på hör jag bara "nån ringer på", sen stängs musiken av, men de öppnar inte!! Jag vill bara säga: No shit, Sherlock. Ni spelar så högt att jag omedvetet lärt mig låten utantill och sjunger/skriker med i den urusla texten, vad tror ni kommer att hända 01.22 en torsdagnatt?!?! Någon kommer förr eller senare att ringa på för att bli av med plågan. Hade de spelat Depeche på repeat så hade jag kanske vänt mig om under täcket och sjungit med, men kommersiell skitmusik förtjänas att tystas ned oavsett tid på dygnet!

1 kommentar:

Stefan sa...

Fast det är ju en bra låt ju. Det är som en blandning av Melotron (tysk synth) och Boney M. Perfekt.