måndag 2 februari 2009

Så var det idag

Jag är tydligen lite äldre idag än igår....men som vanligt känns allt som ...vanligt. Det enda som händer är att jag funderar lite mer på mig själv i yngre version. 28 var nämligen en helig gräns när jag var yngre. Då skulle man ha en utbildning, ett riktigt jobb, en bostadsrätt, någon att dela vardagen med, kanske en ring på fingret och planer för smått.

Vad kan man säga....

Har ju snart en färdig utbildning (till sommaren), har fast tjänst sen igår, ett rivningskontrakt, en pojkvän men långt ifrån ring på fingret och planer för smått. Tack och lov så känner jag allt annat än åldersstress, som så många verkar göra, utan bara tacksam att jag inte har fyllt upp alla de där "stolparna" jag satte upp när jag var sisådär 14.

Nu är ju nu!

Inga kommentarer: