måndag 9 februari 2009

Aspekter

När man samlar ihop större delen av sina vänner blir det tydligt att man är ganska mångfasetterad. Barndomsvänner, jobbarkompisar, vänner från studietiden. Jag tycker om dem allesammans och lördagskvällen gjorde mig varm i hjärtat. Dessutom kan jag i dem se mina egna faser i livet.

Till kvällens huvudbry: Hur får man dessa olika grupper att interagera? Förra året hade jag gjort ett quiz om mig själv (egenkär som jag är), i år hade jag lagt fokus på drink och tillbehör. När den ack så obligatoriska uppdelningen med häng i köket respektive rummet så uppstod så försökte jag, visserligen ganska lamt, att få ihop dem med lite samkväm. Mina förslag stod fruktlösa.

Å andra sidan var det ju min fest, så att jag fick prata med och njuta av allas sällskap är ju trots allt det viktiga.

Inga kommentarer: