fredag 20 februari 2009

Luckor

Jag har en en liten lucka i min annars ack så perfekta person - jag har dålig mångdfaldserfarenhet. Mina vänner fyller annars en bredd jag beundrar och därmed kompletterar de mig. Ålder, akademiker eller inte, vem de ligger med eller inte, bakgrund, geografisk spridning och lite till. Dock brister det i det sistnämnda! Vi är nämligen alla svennebanan...

Jag kan nu stolt säga att jag jobbar på att förbättre detta - jag har skaffat mig ett vik i förorten. Det är hårda men underbara ungar. Jag upplever hela tiden vilka fördelar de har av sina erfarenheter de får av varandras bakgrunder och erfarenheter. Många av dem pratar fler språk än vad jag kan drömma om, trots att de inte är äldre än 14. De slänger sig med varandras uttryck som om det är deras eget modersmål. Jag känner hur svenne-avundsjukan kommer krypande.

Å andra sidan kanske jag kan lära mig något av det här. Om inte så får jag i alla fall äta smaskig halalkorv...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du skämtar? Snälla säg att du skämtar.

Lina the Teacher sa...

Varför skulle jag det?