fredag 23 oktober 2009

Ur led är jag

Soundtrack - Detektivbyrån. Tillstånd - förkylt. Reslutat - Scener ur ett äktenskap irl.

Jag känner mig urtråkad, urlakad och urtrist. Jag har inte ätit så mycket annat än lite chips de senaste tre dagarna, inte ens de tyckte jag om. Hobbykatten var mer på hugget när det kom till dem och käkade upp ett par chippes liggandas på min mage. Liggandes är precis vad jag har varit. Liggandes och tråkandes. Det händer ju inget. Jag har bara stalintv och med fem kanaler kommer man inte långt. Det är ju jättejobbigt att resa sig för att byta film varannantimme så det är inte så mycket till alternativ. Jag orkar inte läsa, inte skriva bara ynka. Således så närmar jag mig Dramatens tolkning av Bergmans verk vilket öder verkade ha lagt för mig tidigare än vad jag förutsett.

Härmed erkänner jag mig lika ynklig som en man!

Inga kommentarer: