söndag 11 oktober 2009

Jag - 35

På vägen hem fick jag i eftermiddags ett praktexempel på skolans misslyckande. Några killar i 17-års åldern diskuterade någon ny Hollywoodbrud som jag inte kan erinra mig namnet på i detta nu. Tydligen så är hon het. "En sån brud som man vill ha", för att använda deras eget uttryck. Problemet är ju tydligen att hon är gammal som gatan. "Hon är lätt 30". Nu till skolans misslyckande: "Hon är ju född -81, då är man ju minst 30. Vaddå, typ 34". Nästa kille replikerar: "Hon är 35, för det är 2009 nu. Är hon född -81 så är hon 35."

Jaha du, tack för den! Jag som inte ens visste att jag fyllt 29.

Tillägg: Bönan i fråga heter Megan Fox och är född 1986, så deras huvudräkning var ännu mer skrämmande. Tilläggas kan är att hon är riktigt foxy.
Note to self: Sluta med dåliga ordvitsar

Inga kommentarer: