söndag 7 december 2008

It MUST have been love....

För att var lite anti-jul så har jag i år varit ovanligt julig. Förra helgen bakade jag och en gammal vän ett pepparkakshus, med tillhörande dass. Idag har jag gjort limekola och pepparkaksmuffins. Till mitt försvar kan jag säga att det var tillsätt-bara-vatten-smet som hälldes i formarna. Det är nästan så att det doftar lite juligt här hemma - hemska tanke! Mitt hem är ju en julfri zon....

Dock vill jag hålla med några rader från DN Kultur idag som menar att vi svenskar enbart blir nationalistiska i december då vi väljer julmust över Cola. Vilket gör att de senare kämpar i ganska hård motvind vad gällande deras kamp med att bli juldrycken före alla andra. Julmust is da' thing! Det är då en tomte även jag väljer med glädje!

Inga kommentarer: