torsdag 18 december 2008

27, 19 eller 28?

Jag känner mig skiiiiiitgammal! Det har kommer till mina små kycklingars kännedom att jag gärna spelade Counter Strike när jag var i deras ålder. Det gör några av dem idag så det blev ju onekligen något att prata om. När det dessutom kom fram att jag åkte på LAN några gånger så var det ett par av eleverna som skrattade så att de höll på att trilla av stolarna. Varför får då detta mig att känna mig som en gammal tant?

De visade mig en del klipp som finns på youtube (här börjas det, för detta hade jag ingen aning om att det fanns) där folk spelar den gamla goda banan Assault som vi körde praktiskt taget jämt. Sen började jag berätta om min tid som datanörd. När man samlades i en av skolans lokaler (nördvarning) för där fanns det bredband!! (ni hör ju,) vilket var ganska ovanligt. Annars så fanns det andra ställen med bredband men de var inte lika bra som skolans jättedyra, för var man för många på nätet så gick det för långsamt för att spela (kommentar överflödig!). Då undrade någon hur man gjorde då när man inte hade bredband. Då berättar jag glatt att man hade ju modem, som om det var världens självklaraste sak, men att det var lite krångligt för att det blev ju upptaget i telefonen(....eeeeee...allt var bättre förr?!?)Stoooora ögon kunde skönjas på de små liven.

Som fin slutkläm så mindes jag att jag fick min första dator när jag fyllde 18 (dvs snart 10 år sen) den hade riktigt bra utrymme, en riktig heting faktiskt på hela (håll i er nu) 8 gig! Det vill säga som en ipod nano. De garvade så att de höll på att gå av! Ni kan ju gissa hur gammal jag kände mig då....

Tur att jag har den största finnen jag någonsin haft just nu(nej, jag överdriver faktiskt inte!). Det får mig i alla fall att känna mig lite mer som 19 än 27.

Inga kommentarer: