onsdag 3 december 2008

Back to the roots!

Igår fick jag nästan en liten smak av hur det brukade vara när man var liten och blyg. Jag sov nämligen över hos en kompis föräldrar. Det har man banne mig inte gjort sen....tidigt 90-tal. Jag satt på jobbet på tok för länge vilket resulterade i en släng av latmask, så att jag föll för argumentet att det är närmare hem till hennes päron än till norra sidan av innerstan'. Sagt och gjort. Jag hängde på och kröp således ner i en enkom för mig bäddad soffa. Det blev, nu precis som då, lite pinsamt i relationen till föräldrarna eller egentligen mellan alla fyra. Det är viktigt att hålla behörig distans till alla berörda. Jag blir nästan lite full i skratt. Distansen och åldern gjorde att det ändå kändes lite mysigt på något sätt. Det har ju sina fördelar med att bli gammal och vis...Det i kombination med att man inte längre erbjuds en madrass och en sovsäck på golvet.

Inga kommentarer: