fredag 18 december 2009

Ett steg mot vuxenheten

När jag blir stor då ska jag bestämma. Alltså vad man ska äta på julafton. Nu var jag ju lite stor förra året så då bestämde jag att jag därefter skulle införa en ny rolig sill på julbordet. Förra året bjöd på en lingon- och gräddsill. Vad året kommer att bjuda har jag inte riktigt bestämt ännu. Varför stressa?
Jag har även fått för mig att jag ska göra en anjovismoussetårta på kavring. Dock inte i år. Den tanken får mogna. Problemet julen 2009 ligger i sillen.

Någonstans har jag läst om en senaps- och whiskeysill men det receptet står icke att finna. Förvisso finns det där jag först såg det men det var uppenbarligen inte på nätet. Jag får helt enkel hitta på något annat. Det är kanske det som är att vara vuxen...

1 kommentar:

Alex sa...

Jag hoppas att tanken blir övermogen och bortglömt. Vispad fisk uppskattas sällan...