onsdag 25 november 2009

Visa mig din penna..

Jag har funderat på det här med pennor. Vi hade nämligen ett litet hemma hos-möte och då åkte ju självklart pennorna fram. Vad har folk för pennor egentligen? Kan man utröna vad en person sysslar med, har varit på möten och snott med sig eller jobbar idag, helt utifrån vilka pennor hushållet erbjuder. För det finns väl inte en vettig människa som köper pennor. Så till vida man inte är konstnärligt lagd och har speciella pennor. Då säger ju det något om personen ifråga. För det kan väl inte finnas en vettig människa som märker att "Oj, det finns inga pennor hemma. Bäst jag köper en 10-pack på ICA." Precis som valet av soffa säger någon om innehavaren så borde väl pennorna kunna göra det samma. Vilka pennor har du hemma?

1 kommentar:

Unknown sa...

Haha!
Jag har bara pennor jag har köpt.
Här är den nuvarande uppsättningen. Där finns till och med två blyertspennor med, chockande nog.
http://baronaxelsson.files.wordpress.com/2009/11/dsc00832.jpg

Mitt nästa inköp kommer bli en sån här:
http://dettaarintedinpenna.se/

Ja, och ett par svarta tuschpennor. De har tagit slut.