måndag 8 juni 2009

Eufori

Här har varit stendött. Jag är väl medveten om det och kanske borde jag skämmas lite grann. Har haft på tok för mycket att göra så då prioriterar jag andra förlustelser än denna. Den eufori jag upplevde igår kväll slår det mesta, därmed tar jag mig i kragen och delar med mig. Jag har nämligen närvarat vid min första valvaka. Det var en känsla av pirr i hela lokalen och man pratade politik så det stod ur öronen, och det vara bara roligt. Till det kom sådana underbara nörderier som att man kunde satsa på valutgången och partiets slutliga procent. När det började trilla in reslutat så blev det jubel för varje tiondel. Det var ganska härligt kan jag säga.

Som grädden på det redan smaskiga moset kom att Florence Valentin spelade. Riktigt riktigt bra! Jag släpade mig hem vid midnatt som en utslagen valarbetare som slitit sen vallokalernas öppnande. Det här kommer jag göra igen!

Inga kommentarer: